شب نوشت ( ۱ )

شب نوشت ( ۱ )

به نام خدا 

کمتر از ۱۲ ساعت دیگه امتحان انگل دارم .

اونقدری که باید و شاید نخوندم و حتی نمی دونم چرا نخوندم ؟!

البته شاید هم می دونم .هر چی هست امیدوارم بخیر بگذره .

وقتی خیلی شدید استرس بگیرم از درون یه جور بی حس میشم انگاری که اصلا استرس ندارم انگاری هیچ اتفاقی نیفتاده و صرفا یه سکون و سکوت شدیدی هست . با شب نوشت تو وبلاگ آقای روفرشباف آشنا شدم به نظرم خیلی جالب اومد و دوست داشتم خودمم امتحانش کنم 

______________________________________________________________

قسمت اول متن رو سعی کردم خودمانی بنویسم .البته این مسیله انکار ناپذیر است که بعد از استفاده طولانی از زبان محاوره ای در چت های روزمره ام و استوری هایی که در واتساپ و اینستاگرام می گذاشتم برایم سخت است رسمی بنویسم .

و معتقدم که اینقدر خودمانی نوشتن هتک حرمت زبان فارسی است ( امیدوارم که از نظر املایی درست نوشته باشم ) .

______________________________________________________________

این روز ها عملا کار خاصی انجام نمی دهم .نه درسم را درست می خوانم ! نه ورزش می کنم ! نه زبان جدیدی یاد می گیرم ؛ و نه حتی درست می خوابم ! 

هیچ کاری نمی‌کنم .هیچ کار .صرفا خودم را با دیدن انیمه های مختلف سرگرم کرده ام .

بنظرم دسترسی بی حد و مرز به دنیای اطلاعات یکی از دلایلی است که مرا از تمرکز از روزی زندگی ام بازداشته است 

به این فکر رسیدم که مدتی بسته های اینترنتی ساعتی بخرم و زمان در ارتباط بودن با اطلاعات را برای خودم محدود کنم باشد که فرجی حاصل شود .!

چه شد که این فکر به سرم زد ؟! 

دیروز بود یا پریروز متوجه شدم اشتباها به جای بسته اینترنت ماهانه بسته هفتگی خریدم و مهلت استفاده از آن تمام شده بود و من صرفا برای اینکه حال صحبت کردن با کسی را نداشتم بسته جدیدی نخریدم .

. و بر خلاف چیزی که فکر می کردم این صرفا گوشی نبود که خلوت مرا خراب کرده بود بلکه دلیل اصلی اینترنت بود .

و تصمیم گرفتم مدتی زمان استفاده از اینترنت را برای خودم محدود کنم .

______________________________________________________________

 

۳ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

به نظرم مشکل اصلی اینه که ما دنبال انجام کارهای مهم زندگیمون نیستیمـ

من یه مدت اینجوری بودم و شاید الان هم مشکلم کامل حل نشده ولی من از شکست میترسیدم و شروع نمی کردم. 

من یه جایی شروع کردم به تلقین اینکه مثلا تو شرایط شما فوقش میفتم.  مگه اهمیتش چقدره

نمیگم معجزه شد ولی اندکی پیشرفت کردم

امیدوارم موفق باشین


یاد سال 92 افتادم که انگل شناسی داشتیم. یادش به خیر. خیلی سریع گذشت. 

در مورد یوتیوب: یوتیوب در یادگیری بهتر یک سری از دروس مثل فیزیولوژی خیلی می تواند موثر باشد. چند کانال که احتمال می دهم به دردتان بخورد:

Armando Hasudungan

Ninja Nerd

Osmosis (تا جایی که می دانم رایگان نیست)

و Doctor Najeeb

 

امیرمحمد در مورد مدیریت توجه با استفاده از اپلیکیشن فارست چند سال پیش پستی نوشته بود که احتمال دادم به درد شما هم بخورد:

https://amirmghorbani.com/forest/

موفق باشید. 

 

پاسخ:

25 Ordibehesht 01، 00:02
خیلی ممنونم بابت راهنمایی که کردید 
حتما هم پست رو مطالعه می کنم هم به یوتوب سر می زنم 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار
bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان
Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی